אנחנו סוכנות קריאיטיב המתמחה בבניית מותג, יצירת שפה גרפית ייחודית, תדמית, חוויות דיגיטל ואסטרטגיה שיווקית

תן לנו להפוך את העסק שלך לחריף מאוד

קחו אותנו אנחנו חריפים אש

כל המידע על שיפור מהירות אתר

שיפור מהירות אתר אתר אינטרנט שעולה מהר משפר את חווית הגלישה ולכן גם תורם לקידום האורגני בגוגל.

במאמר הבא נסביר מה המהירות שצריך לשאוף אליה מבחינת זמני טעינה, מה גורם לאתרים להיות כבדים ואיך ניתן לשפר את התוצאות – ועדיף כמה שיותר מהר

הפקטור העיקרי שקובע מה יהיה הדירוג של האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל היא חווית הגולש והמענה לצרכים שלו.

האלגוריתם של גוגל מייצג מהבחינה הזו את הגולשים, כי הוא מנסה לקלוע לדעתם: מה הם מחפשים ביחס למה שהם מוצאים.

היות והאינטרס של גוגל הוא להביא לכל גולש בדיוק מה שהוא חיפש ובצורה הטובה ביותר, כי אחרת הם חלילה יעברו להשתמש במנוע חיפוש אחר, האלגוריתם בודק המון דברים ובהם את המהירות שבה האתר עולה. מלבד זמני הטעינה הראשונים, יש גם משמעות למהירות המעבר בין הדפים ובאופן כללי לחווית הגלישה שנגזרת מתוך הנתונים האלה.

מהי המהירות המותרת?

המהירות שאליה כדאי להגיע היא פחות מ-3 שניות. אם לאתר ייקח יותר משלוש שניות כדי לעלות, המשמעות היא רושם ראשוני שלילי – גם על האלגוריתם של גוגל וגם על הגולש.

החדשות הטובות הן שניתן לבצע פעולות אופרטיביות על מנת להשיג שיפור מהירות אתר אינטרנט מכל סוג. טכנית, המשמעות היא למשל שצריך לצמצם עד כמה שאפשר את הבקשות לשרת ולהשתמש בפרוטוקול מתאים. בנוסף, כדאי להשתמש ב-CDN (Content Delivery Network) כדי להציג בענן העתק של קבצי האתר דרך שרתים שונים ועל מנת להפחית את העומס.

חוץ מזה, חייבים לדחוס קבצים ולהשתמש בכמה שפחות תמונות כבדות. מאחורי הקלעים, רצוי לדאוג לסדר נכון של טעינת הקבצים ולא לשכוח להפעיל שירותי אחסון איכותיים. לאחר מכן, כל שנותר הוא לבצע ניקיון באתר על ידי מחיקת קבצים ומידע לא רלוונטי.

מה גורם לאתרים להיות כבדים?

היתרון של מהירות גבוהה בא לידי ביטוי בערך המוסף. אם האתר עולה מהר, זה בדרך כלל גם אומר שיפור יחס המרה בצורה טבעית לחלוטין: הגולשים מרוצים יותר, קל להם לנווט באתר והם מבצעים את הפעולה המבוקשת מבחינתנו.

הבעיה היא שיש המון דברים שגורמים לאתרים להיות כבדים מדי. זה מתחיל כבר בשלב של בניית אתרים בצורה לא מספיק מקצועית, כאשר מעמיסים קבצי וידאו או לא מקפידים להגדיר את הדפים המתאימים שבהם רוצים לשמור זכרון מטמון (מה שמכונה Cache).

בין אם מדובר על בניית אתרי וורדפרס או וויקס, המהירות היא עניין קריטי. צריך להבהיר את זה למי שבונה עבורנו את האתר, או לכל הפחות לוודא שהוא מבין את זה בדיוק כמונו. במידה ולא, אפשר לחפש שירות אחר.

האם מהירות טעינה עלולה לפגום בקידום האתר?

הנתונים המופיעים בדשבורד של גוגל אנליטיקס אמורים לסייע לנו גם בקידום האורגני וגם בקידום הממומן. עם זאת, עלינו לזכור שהאלגוריתם הוא כלי שבו גוגל משתמש על מנת להעריך מה חווית הגלישה באתר ועד כמה הגולשים שלנו מרוצים. אם נצא מתוך נקודת הנחה שגלישה מהירה באתר היא מהנה יותר, נבין מדוע אתר איטי עלול לפגוע במאמצי הקידום.

במילים אחרות, כל התהליך של קידום אתרים בגוגל עלול לרדת לטמיון אם לא דואגים למהירות גלישה נורמלית. למזלנו, יש כלים שמאפשרים לנו גם לבדוק מה המהירות בכל רגע נתון וגם לשפר אותה בצורה אפקטיבית.

איך ניתן לשפר את טעינת האתר?

בגדול, הדרך לשפר את מהירות האתר היא להקל עליו. ככל שיהיו באתר פחות קבצים ותמונות, ככל שהוא יהיה מסודר יותר וככל שהניווט בו יתבצע בקלות עם קבצים שמורים בזיכרון המטמון שאותם השרת לא צריך לטעון כל פעם מחדש – כך מהירות הגלישה תשתפר.

יש גם דברים שאנחנו צריכים לבצע על מנת לשפר את מהירות הגלישה מהמכשירים השונים. כך לדוגמא גלישה מהסלולר היא לרוב מעט איטית יותר לעומת גלישה מהמחשב הנייח, בגלל החומרה של המכשיר ולאו דווקא כי החיבור לאינטרנט חלש. אז ראשית, עלינו להשתמש בכלים אובייקטיביים כדי לבדוק את מהירות האתר ולוודא שיש לנו נתונים אמינים. שנית, צריך לבדוק את הקוד ולנקות אותו מהוראות מיותרות.

בדיקת המהירות היא הזדמנות מעולה לשפר תוצאות של פרסום בגוגל אבל גם לערוך התאמות ושינויים בהתנהלות מול מרכיבים חיצוניים. כך לדוגמא אולי נגלה ששירותי האחסון שלנו לא מספיק טובים, אז זו תהיה הזדמנות מעולה להחליף אותם.

אילו תוספים עליי להשאיר ואילו גורמים להאטה של האתר?

הדרך להשיג את התוצאות השונות של שיפור מהירות אתר היא להתאים את הכלים לפלטפורמה ולמטרות. כך לדוגמא יש הבדל בין אתר שנמצא במערכת סגורה שאותה אנחנו בנינו או אנשים אחרים בנו עבורנו, לבין אתר שבנוי על מערכת פתוחה כמו וורדפרס. אם האתר נמצא על מערכת סגורה, כל מה שצריך לעשות הוא כאמור לפנות אל מי שבנה את האתר ולדרוש ממנו לשפר את המהירות.

אם האתר בנוי על מערכת פתוחה, כנראה שהדרך הכי נוחה לשפר את המהירות תהיה לוותר על תוספים מסוימים. כיום ישנם עשרות אלפי תוספים, אבל לא את כולם אתם צריכים. יתרה על כך, כל אחד מהם משפיע על הביצועים בצורה שונה.

קשה להצביע על תוספים ספציפיים שיוצרים בעיות עם שיפור מהירות אתר כי צריך לבחון כל מקרה לגופו, אבל כן ניתן לשער שתוספים שטעונים בצד הקדמי ואצל הגולש הם בעלי השפעה רבה יותר. הפתרון הוא להשתמש בכלי של וורדפרס עצמה, כדי לבדוק איזה תוספים מתאימים לביצוע משימות בצד האחורי או בניהול ובעיקר על מנת לעקוב אחר נתוני האתר מבחינת מהירות. אם האתר נטען מהר אבל הורדנו תוסף ופתאום הוא איטי, כבר נדע מי החשוד המיידי ונוכל לטפל בו.

תוכן עניינים
באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה.
אנו יוצרים מדי יום למאות מלקחותנו עיצובים ואתרים מדהימים ואיכותיים.
אוהבים את זה חריף!
זה לא מעניין אם זה לא חריף.
קידום אתרים מקצועי
קידום אתרים מקצועי

קידום אתרים מקצועי – בעלי עסקים רבים מקלים ראש בקידום העסק שלהם במנועי החיפוש, למרות שהמגמה בעליה וישנם יותר ויותר בעלי עסקים שפונים לקידום אתרים

פיתוח אתרי אינטרנט
פיתוח אתרי אינטרנט

למה חשוב להשקיע בפיתוח אתרי אינטרנט ואיך עושים את זה? בניית אתר אינטרנט הוא תהליך המשלב מספר לא קטן של פעולות שיש לשים לב בכל