אנחנו סוכנות קריאיטיב המתמחה בבניית מותג, יצירת שפה גרפית ייחודית, תדמית, חוויות דיגיטל ואסטרטגיה שיווקית

תן לנו להפוך את העסק שלך לחריף מאוד

קחו אותנו אנחנו חריפים אש

קידום אתרים ללידים איכותיים

קידום אתרים ללידים איכותיים – קידום ממוקד לפי הצרכים של קהל היעד והגולש יכול לשפר את האיכות של הליד.

בנוסף, חשוב לשלב בין כלי קידום שונים ולבצע אופטימיזציה שתתרום להופעה אורגנית של האתר בתוצאות החיפוש.

בהקשר הזה, החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר לעשות את זה נכון

ליד איכותי תלוי במיקוד המבוצע כאשר מביאים ממנו את הפרטים של הגולש.

ככל שהמיקוד טוב יותר והפרטים ספציפיים יותר, כך סביר להניח שניתן יהיה לסגור עסקה בזכות הליד הזה.

עם זאת, הטעות הנפוצה היא להשקיע רק בכמות ולא באיכות.

בגלל שלא מבצעים נכון את הקידום לאתר, לא תמיד מקבלים לידים איכותיים.

הפתרון הוא לבחור איזה סוג ליד רוצים להביא מכל סוג של אתר עוד בשלב האפיון המוקדם.

באמצעות טופס אפיון אתר ניתן למשל להחליט מי קהל היעד, מה אזור המגורים שלו, מה המצב הכלכלי הרלוונטי לליד, איזה שירותים או מוצרים מתאימים לכל גולש או גולשת וכן הלאה.

אם האפיון מבוצע נכון ובצורה מפורטת, ניתן יהיה לבנות אתר שיביא לידים איכותיים יותר. כמו כן, אפיון כזה גם תורם למאמצי SEO.

מה המטרה של SEO קידום אורגני בגוגל?

תהליכי Search engine optimization, או בקיצור SEO, מבוצעים כדי להביא את האתר למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

בניגוד לקידום ממומן שבו המיקום המיידי בתוצאות תלוי בסכום הכסף שאותו מוכנים לשלם במסגרת מכרז על ביטויים מסוימים, מאמצי SEO מבוצעים גם בתוך האתר וגם מחוץ לו ולוקח כ-4-12 חודשים עד שרואים תוצאות.

במילים אחרות, המטרה של SEO היא קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית.

בגלל שגוגל הוא שער הכניסה לאינטרנט ומנוע חיפוש שמתפקד פחות או יותר בתור מונופול, כל מי שיש לו עסק ואתר רוצה להופיע בו כמה שיותר גבוה.

בשביל להשיג את המטרות האלה, משקיעים ב-SEO ואופטימיזציה עוד בשלבים המוקדמים של פיתוח אתרים ואפיון שלהם.

מהם היתרונות של SEO?

היתרון של SEO בא לידי ביטוי בכך שהוא תורם גם לקידום בגוגל וגם לחווית הגלישה של הגולש.

בסופו של דבר, מדובר על שני צדדים של אותו מטבע: השאיפה של גוגל היא להביא לגולשים שמגיעים אליו את חווית הגלישה הטובה ביותר.

אם גולש משתמש בגוגל ומגיע לתוצאות שלא מתאימות לצרכים ולדרישות שלו או שבכלל לא עוזרות לו, הוא עלול להעדיף להשתמש בפעם הבאה במנוע חיפוש אחר. אז כדי לעודד את זה, גוגל מבליט אתרים שנראים לו איכותיים ושחווית הגלישה שלו אופטימאלית.

באמצעות SEO ניתן לשפר את חווית הגלישה וגם לקדם את האתר בצורה אורגנית לחלוטין. כך תופסים שתי ציפורים במכה אחת, מבליטים אתר אינטרנט מסוים מול המתחרים ואף משיגים לידים איכותיים יותר. אם רוצים לקדם אתר שאמור להביא לידים איכותיים, חובה לעשות את זה על ידי שילוב של SEO יחד עם קידום ממומן. למעשה, בהקשר הזה חשוב יותר לבצע אופטימיזציה ו-SEO מאשר רק לזרוק כסף על הופעת הביטוי בצורה ממומנת.

מה ההבדל בין SEO ל-PPC?

Pay per click, או בקיצור PPC, הוא מושג שמתאר מאמצי קידום ממומן בגוגל. זהו תהליך שיווק וקידום שבו מתחרים באמצעות מכרז על ביטויים מסוימים. אם זוכים במכרז כי מוכנים לשלם את הסכום הגבוה ביותר לפי מידת התחרות שיש סביב כל ביטוי, מופיעים במקומות הראשונים בגוגל. מקומות אלו מסומנים בצורה שונה מכל היתר, כי הופעה שלהם תלויה כאמור בתשלום והיא איננה אורגנית.

מכאן והלאה כבר אפשר להבין טוב יותר את ההבדל בין SEO לבין PPC ואת האופן שבו כל תהליך כזה משפיע גם על אופן הקידום של האתר וגם על איכות הליד שמשיגים ממנו:

  • עלות – בקידום באמצעות PPC משלמים באופן מיידי, בעוד על קידום אורגני משלמים ריטיינר חודשי. העניין הוא שקשה לדעת מה משתלם יותר, כי הרבה תלוי בשאלה עד כמה הקידום נעשה בצורה אפקטיבית ומביא תוצאות. מצד אחד, קידום אורגני לכאורה עולה פחות כסף כי הוא לא דורש השתתפות במכרז סביב ביטויי חיפוש מבוקשים. מצד שני, כן צריך להשקיע לא מעט על מנת לתחזק את האתר ולהתאים אותו לדרישות של גוגל. כפועל יוצא מכך, בעלי אתרים רבים מגלים אחרי תקופה מסוימת שאולי היה עדיף להם להשקיע את מאמצי הקידום ואת הכסף ב-PPC ולא ב-SEO אורגני. בכל מקרה, הדבר הנכון לעשות הוא להישאר עם אצבע על הדופק ולהתייעץ עם המומחים של חריף מאוד בכל מקרה של דילמה או התלבטות.
  • מטרת הקמפיין – SEO מתאים לאתרי אינטרנט שרוצים להופיע במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל אין להם בעיה לחכות תקופה יחסית ארוכה עד שהם יראו תוצאות. לעומת זאת, קמפיין PPC מזניק את האתר לראש הרשימה באופן מיידי – כל עוד הוא מוכן לשלם. מבחינת הקמפיין עצמו, זה אומר ש-SEO יתאים ליצירת בולטות ונוכחות מקוונת עבור בתי עסק מבוססים יחסית, בעוד קמפיין PPC יתאים אם רוצים להשיק מוצר ספציפי, להביא כמה שיותר לידים בכמה שפחות זמן או להבליט שירות מיוחד.
  • אופן הצגת התוצאות – אי אפשר להתעלם מההבדל בין SEO לבין PPC מבחינת אופן הצגת התוצאות עבור הגולש. אמנם בגוגל עושים מאמצים רבים כדי שהתוצאות הממומנות יהיו כמה שיותר דומות לתוצאות האורגניות, אבל הגולשים עדיין שמים לב לזה. עם זאת, גם מי שבוחרים בקמפיין PPC ולא בקמפיין SEO יכולים להתעודד מהעובדה שלפי מחקרים ונתונים, כמות הלחיצות על המודעות הממומנות לא נופלת משמעותית מכמות הקליקים על המודעות האורגניות.

כיצד אוכל לבצע אופטימיזציה של האתר שלי לקידום אתרים?

אופטימיזציה מבוצעת בכל ההיבטים המשפיעים על חווית הגלישה ועל ההתנהגות של האתר עצמו. הנה למשל כמה דרכים להפוך את האתר לידידותי יותר עבור הגולש ולסייע לו להיות מקודם אורגנית על ידי האלגוריתם של גוגל:

  • קיצור זמני טעינה
  • שיפור רמת האבטחה
  • הפקת תוכן איכותי וריענון שלו בתדירות גבוהה
  • קישורים חיצוניים לאתר
  • קישורים פנימיים בתוך האתר
  • סדר היררכי ברור לגולש
  • עיצוב נוח וידודיתי

באופן כללי, אופטימיזציה מתייחסת לאופן שבו גוגל מסתכל על האתר. אבל בגלל שהאלגוריתם של גוגל מנסה לדמות את נקודת המבט של הגולש, האופטימיזציה משפיעה על כל מה שאנחנו מרגישים בעת הגלישה: החל מכמה זמן לוקח לכל עמוד לעלות ועד כמה לחיצות אנחנו צריכים על מנת להגיע מדף הבית לדף יצירת הקשר והשארת הליד, למשל.

עוד דרך לבצע אופטימזציה של האתר היא להשקיע במה שקורה מאחורי הקלעים – כמו למשל מבחינת הקוד. הקוד חייב להיות נגיש לגוגל על מנת שהאלגוריתם יצליח לעבור בין העמודים ולתת להם ציון. אם לא בטוחים בנושא הזה, ניתן לבדוק אותו עוד בשלב הבנייה של האתר או לאחר מכן כאשר הוא עולה לאוויר.

איך תדעו אם האתר שלכם מותאם לקידום אתרים?

אפשר לבדוק את מידת ההתאמה של האתר לכל נושא הקידום והבאת הלידים האיכותיים באופן עצמאי ועל ידי התייעצות עם בעלי מקצוע. הכי טוב לערב בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום כדי לשאול אותם מה הם חושבים ולקבל פידבק, אבל ניתן לבצע לפחות חלק מהעבודה גם לבד.

קודם כל, חשוב להשקיע בתהליך נכון של בניית אתרי תדמית או אתרי תוכן אחרים. לא משנה איזה אתר אתם בונים, אפיון נכון שלו ושימוש בשרתים אמינים ומהירים ישפרו משמעותית את תוצאות הקידום האורגני עוד לפני שתתחילו להשקיע אפילו שקל אחד. במידה ואתם מבצעים לבד למשל בניית אתרי וורדפרס עליכם לקחת בחשבון את האמינות של התוספים, את נושא האבטחה ואת זמני הטעינה של כל תבנית.

חוץ מזה, כדאי כל הזמן לחשוב כיצד הגולש מסתכל על האתר ומה תהיה החוויה שלו. אפשר לשפר את החוויה ולהפוך את האתר למותאם יותר לקידום באמצעות עיצוב לוגו ברור שמתכתב עם הגוונים של שאר התכנים, הבאנרים והפוטרים. לחילופין, ניתן מלכתחילה לפנות לסטודיו מקצועי שמתמחה בשירות עיצוב אתרים באינטרנט כדי לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת.

מהן השיטות המומלצות בקידום בגוגל?

אין רק שיטה אחת שמתאימה לקידום אתרים אורגני של אתרי אינטרנט. הסוד הוא להתאים את השיטה לתקציב, למטרות שאותן מנסים להשיג ולקהל היעד. אם לדוגמא יש תקציב בלתי מוגבל, סביר להניח שנרצה לשלב בין כמה שיטות שונות. אבל ברוב המקרים, כן יהיה תקציב שצריך לעמוד בו וגם לוח זמנים שעשוי להטות את הכף.

אם לדוגמא מדובר באתר שיש בו המון עמודי תוכן, יכול להיות שהשיטה הכי טובה תהיה דווקא להוריד את העמודים הישנים שלא מעניקים ערך לגולש ולקורא. לשם השוואה, באתרים עם פחות עמודים ניתן להגדיל את מספר הקישורים היוצאים והנכנסים.

באופן עקרוני, עבודה נכונה עם קישורים מתאימים היא תנאי לקידום נכון של האתר בכל הפלטפורמות הקיימות. האלגוריתם של גוגל מייחס חשיבות רבה מאוד לאתר שיש אליו המון קישורים חיצוניים, בעיקר אם הם בעצמם מגיעים מאתרים איכותיים. לכן כדאי לדאוג לשיתופי פעולה עם עוד אתרים, להסתכל על הזמן על כמות הכניסות מהקישורים הקיימים ולבדוק מה אפשר לעשות על מנת להרחיב אותם.

בהקשר של לידים, השיטה המומלצת לקידום היא להבין כל הזמן מה הגולש מחפש ולתת לו את זה בצורה הכי מדויקת. אין טעם כאמור להביא את הגולש לעמוד נחיתה שאוסף פרטים ולידים, למרות שזה בכלל לא המוצר הספציפי שאותו הוא חיפש. במקרים כאלה יכול להיות שהגולש אכן ישאיר את מספר הטלפון או את כתובת המייל שלו, אבל מי שיוצר עמו קשר יצטרך לבזבז זמן רב בהסבר נוסף לגבי טיב השירות או המוצר. לכן אם רוצים להשיג לידים איכותיים צריך לא רק לקדם את האתר בכל כלי אפשרי, אלא גם לוודא שעושים את זה כמה שיותר מדויק, ספציפי ונכון.

מתי כדאי להתחיל לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לקידום אתרים?

כל השיטות של קידום אפקטיבי מבוססות בצורה כזו או אחרת על אופטימיזציה. המטרה של הקידום בהקשר הזה היא להפוך את האתר לידידותי יותר עבור האלגוריתם של גוגל על מנת שהוא יידע מה יש בתוכו ואיזה ערך הוא מציע לעומת אתרים מתחרים, אבל בלי שזה יבוא על חשבון חווית הגלישה של הגולש העצמאי. לכן כדאי לבצע קידום על בסיס אופטימיזציה כמה שיותר מוקדם – אבל גם לזכור שאף פעם לא מאוחר להתחיל.

גם אתרים קיימים וישנים וגם אתרים חדשים שעדיין לא עלו לאוויר צריכים לעבור תהליכי אופטימיזציה. כך ניתן לוודא שהאתר מתאים לדרישות המעודכנות של גוגל, שגם הגולשים שמגיעים אליו ייהנו מחוויית גלישה אופטימאלית ושהציון שלו יהיה גבוה.

תוכן עניינים
באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה.
אנו יוצרים מדי יום למאות מלקחותנו עיצובים ואתרים מדהימים ואיכותיים.
אוהבים את זה חריף!
זה לא מעניין אם זה לא חריף.