אנחנו סוכנות קריאיטיב המתמחה בבניית מותג, יצירת שפה גרפית ייחודית, תדמית, חוויות דיגיטל ואסטרטגיה שיווקית

תן לנו להפוך את העסק שלך לחריף מאוד

קחו אותנו אנחנו חריפים אש

כל המידע על שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה – היכרות עם המונח יחס המרה היא תנאי לבנייה נכונה של אתר אינטרנט ולמעקב אפקטיבי אחר הביצועים של קמפיינים שיווקיים מסוימים.

בנוסף, כדאי לדעת לא רק איך לחשב יחס המרה אלא כמובן גם כיצד להגדיל אותו

הדבר החשוב ביותר עבור בעל עסק הוא להגדיל את מספר הלקוחות. בשביל להגדיל את מספר הלקוחות לא מספיק למשל להביא עוד אנשים לחנות, או יותר נכון לאתר, אלא צריך לוודא שהם מבצעים את הפעולה המבוקשת: משאירים פרטים, מזמינים את המוצר או מתאמים את השירות. אבל איך יודעים כמה מתוך האנשים שהגיעו אכן משלימים את התהליך.

כאן נכנס לתמונה המונח שיפור יחס המרה, או במקור Conversion Rate Optimization. בשלב הבא, עלינו להכיר טוב יותר את מה שעומד מאחורי המושג הזה, להבין איך קובעים האם הוא טוב או לא וכמובן להפוך את כל זה לתכנית עבודה אופרטיבית כבר מהשלבים המוקדמים של פיתוח אתר אינטרנט חדש ועד לקידום שלו בפלטפורמות השונות.

מה זה יחס המרה?

כל מי שעוסקים בתחום של בניית אתרים צריכים להכיר את המושג יחס המרה. במילים פשוטות, המטרה היא להגדיר המרה רצויה – למשל המרה ממספר הלקוחות שהגיעו למספר הלקוחות ששילמו – ולאחר מכן למדוד אותה. בתחום של קידום אורגני מסתכלים רק על היחס בין מספר הגולשים שהגיעו לבין מספר הגולשים שביצעו בסופו של דבר את הרכישה, אבל כל בעל עסק יכול להגדיר יחס המרה אחר.

הנה למשל כמה אלמנטים שאולי נרצה לבצע קידום אתרים בשביל להשיג תוצאות טובות של שיפור יחס המרה עבורם:

  • היחס בין מספר הגולשים לבין אלו שנרשמו למועדון החברים
  • היחס בין מספר הגולשים שהגיעו לעמוד נחיתה לבין מספר הגולשים שהשאירו פרטים
  • היחס בין מספר האנשים שקיבלו מאיתנו ניוזלטר לתיבת הדואר האלקטרוני לבין אלו שיצרו איתנו קשר טלפוני

מהו יחס המרה טוב?

היתרון של שיפור יחס המרה הוא שכל בעל עסק יכול לקבוע אותו על פי המטרות שהוא מנסה להשיג. החיסרון הוא שאין מדד אחד שתקף לכולם, לכן גם קשה לקבוע בצורה אמפירית מה זה בעצם "יחס המרה טוב".

מה שכן אפשר לעשות זה להסתכל על יחסי ההמרה המקובלים בפעולות הנפוצות, כמו למשל מספר הגולשים שהגיעו לאתר לעומת כאלה שביצעו את הרכישה או את הפעולה שציפינו מהם לבצע. כאן ניתן לראות שיחסי המרה סבירים מוגדרים בטווח של 0.5-0.8 אחוז, כאשר יחס של 1-2 אחוז כבר יהיה מעולה. נכנסו 100 גולשים לאתר ו-1 מהם ביצע את הפעולה שרציתם? אתם במצב טוב.

המרה באתר תדמיתי

השאלה המתבקשת היא מתי נרצה להפעיל כלים מתקדמים של גוגל אנלטיקס או פלטפורמות אחרות, על מנת לבצע שיפור ביחסי המרה מסוימים. על פניו זה תמיד רצוי, אבל התקציב כמובן לא בהכרח מאפשר את זה. בהקשר הזה, מעניין לבדוק מה קורה באתרי תדמית.

המרה באתר תדמיתי היא משימה מורכבת יותר, כי התפקיד שלו הוא למסור מידע כללי ללקוח ולא בהכרח להניע אותו לפעולה מיידית. עם זאת, כן ניתן להחליט בשלבים המוקדמים של האתר שמעוניינים לקבוע יחס המרה ולעקוב אחריו. בשביל זה, צריך לבנות את האתר בהתאם ולשלב בו את המנגנונים הרלוונטיים להנעה לפעולה המבוקשת: השארת פרטים, הזמנת המוצר, יצירת קשר עם העסק וכן הלאה.

המרה בחנות איקומרס

בחנות איקומרס כבר קל יותר לקבוע יחסי המרה, כי בדרך כלל קובעים אותם לפי הנתח מהמכירות. המטרה של אתרים מן הסוג הזה היא מלכתחילה לייצר עוד רווחים והכנסות, אז אין בעיה להסתכל על מספר הגולשים שנכנסו אליו לעומת מספר הגולשים שביצעו עסקאות או לפחות הוסיפו את המוצר לעגלה שלהם.

חישוב יחס המרה

הצעד הראשון בדרך לשיפור של יחסי המרה הוא לחשב אותם. בשביל לחשב יחסי המרה צריך להחליט מה בודקים ולקבוע את הפלטפורמה המתאימה: האתר המרכזי, עמוד הנחיתה המוביל עליו, המודעות בגוגל, הבאנרים באתרי תוכן וכן הלאה. בלי להגדיר את אחד מהאלמנטים האלה, יהיה קשה לחשב את היחס ובלתי אפשרי לעקוב אחר התוצאות של הקמפיין.

החדשות הטובות הן שלא חייבים לעשות את זה לבד. בזמן שבעלי אתרי אינטרנט מתעסקים בפיתוח המוצר או השירות, מאחורי הקלעים יכולים להתבצע מאמצי שיפור מעולים של יחסי המרה מכל סוג.

הגדלת יחס המרה

בסופו של דבר, יחס המרה הוא כלי. אם רוצים לנצל את הכלי הזה תוך כדי התפעול של האתר, צריך לוודא שמגדירים מראש את הצרכים. לאחר מכן, אפשר לשאול חברה מקצועית האם הנושא של יחס המרה מגולם בתוך הצעת מחיר לבניית אתר ומה היא עושה כדי לשפר אותו.

טכנית, יחסי המרה אפשר לשפר באתרים טובים אם המשפך השיווקי ברור ואחרי מחקר וניתוח גולשים. כמו כן, צריך לעצב את האתר באופן המעודד המרה ולא לשכוח לעקוב אחר הנתונים כדי להוריד את הנטישות ולנסות מיקרו קופי שונה כל כמה ימים.

תוכן עניינים
באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה.
אנו יוצרים מדי יום למאות מלקחותנו עיצובים ואתרים מדהימים ואיכותיים.
אוהבים את זה חריף!
זה לא מעניין אם זה לא חריף.
בניית אתר לעסק קטן
בניית אתר לעסק קטן

בניית אתר לעסק קטן – כיום כל עסק קטן צריך לדאוג שיהיה לו אתר. האתר משמש ככרטיס הביקור של העסק באינטרנט וגם כפלטפורמת השיווק העיקרית

פרסום בפייסבוק
פרסום בפייסבוק: יתרונות וחסרונות

פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה והמובילה בישראל ובכל העולם. מיליוני ישראלים מבלים בפייסבוק מידי יום, לכן חשוב לנצל את המדיה לצורך פרסום ושיווק העסק שלכם.

עיצוב ובניית אתרי וורדפרס
עיצוב ובניית אתרי וורדפרס

עיצוב ובניית אתרי וורדפרס – אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר היום לעיצוב ובניית אתרים היא האחד והיחידה, וורדפרס. היא נמצאת בשימוש מחסרי ניסיון שרוצים לבחון את