אנחנו סוכנות קריאיטיב המתמחה בבניית מותג, יצירת שפה גרפית ייחודית, תדמית, חוויות דיגיטל ואסטרטגיה שיווקית

תן לנו להפוך את העסק שלך לחריף מאוד

קחו אותנו אנחנו חריפים אש

כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים

בניית אתרים – כל מה שרצית לדעת, אתר אינטרנט יכול לעזור לפרסם את העסק, המוצר או השירות וכך לתרום למכירות ולהכנסות שלו.

במאמר הבא נסביר מה כרוך בתהליך הפיתוח והבנייה ובאיזה אחסון כדאי להשתמש על מנת לשפר את הקידום האורגני

הקמת אתרים מתבצעת על ידי בעלי מקצוע בתהליך שכולל שיתוף פעולה אדוק מול הלקוחות. בשלב הראשון צריך לאפיין את האתר, לאחר מכן מפתחים אותו ואז מבצעים את הבנייה. עם תום הבנייה, מעלים את האתר לאוויר ובודקים אותו. אחרי שמסיימים לטפל בכל התקלות, אפשר לפרסם את האתר לשימוש רחב של קהילת הגולשים.

הסוגיה של בניית אתרים חשובה מכפי שנהוג לחשוב, כי היא מגלמת בתוכה התייחסות לשורה ארוכה של דילמות. קודם כל, צריך להחליט למשל למה בכלל בונים את האתר ואיזה מטרות מנסים להשיג. שנית, חשוב להגדיר את התקציב ולהחליט כמה מוכנים להשקיע בו. בנוסף, כדאי לחשוב עוד במהלך הבנייה על הנושא של קידום אתרים בגוגל ועל גבי פלטפורמות אחרות.

מה זה פיתוח אתרים?

פיתוח אתרים הוא תהליך שבו הופכים את הצרכים והדרישות של הלקוח לטופס אפיון מסודר ואז לאתר שלם. בתהליך הפיתוח מתייחסים גם לשיקולי תקציב ועיצוב, אבל גם לכל מה שקורה מאחורי הקלעים מבחינת קוד, קישורים, מבנה היררכי וכן הלאה.

במילים אחרות, הפיתוח הוא המונח שבו משתמשים כדי לתאר את השלבים שעוברים מאז התכנון הראשוני ועד שהאתר באוויר.

בעוד בניית אתרים לדוגמא מתמקדת בהיבט הטכני, הפיתוח מתייחס לכל מה שמשפיע על האתר מבחוץ.

כמו כן, הפיתוח כולל בתוכו היבטים של עיצוב וגרפיקה – כמו למשל עיצוב לוגואים לאתרים חדשים או הזנת תוכן לאתרים קיימים.

הפיתוח מבוצע עבור כל סוגי האתרים ועל כל סוגי הפלטפורמות. הוא מאפשר למשל להכין את הקרקע לקראת בניית אתרי וורדפרס או וויקס, אבל יכול להתאים ספציפית גם לאתרי תמיכה, אתרי מכירות, עמודי נחיתה ועוד.

לכל אחד מהאתרים האלה מאפיינים אחרים לגמרי, לכן חשוב לבצע נכון את הפיתוח ולהימנע מהטעויות הנפוצות.

מהן הטעויות הנפוצות בעיצוב ופיתוח של אתר?

אחת הדרכים לשפר את הביצועים של קידום אתרים מכל סוג היא להסתכל על הטעויות הנפוצות שמבוצעות עוד בשלבי העיצוב והפיתוח.

בגלל שהכי קל ללמוד מתוך הטעויות של אנשים אחרים, חשוב מאוד להכיר אותן ולהפיק לקחים נכונים:

  • לא בוחרים את המערכת המתאימה – המערכת שעליה בונים את האתר היא עניין קריטי. בטווח הקצר, היא משפיעה על היכולת של כל אחד או אחת מאיתנו להזין תכנים ולעדכן אותם. בטווח הבינוני, היא קובעת מה יהיה הדירוג של האתר בגוגל ואיך הוא יתייחס אליו. בטווח הארוך, אנחנו צריכים לבחור מערכת שתעניק לנו גמישות ותאפשר לנו להחליף במידת הצורך את הפלטפורמה. לכן אם לא נבחר את המערכת המתאימה, נעשה טעות שתעלה לנו ביוקר.
  • מקבלים הצעת מחיר כללית בלבד – אין הצעת מחיר אחת שתקפה לגבי כל סוגי אתרי האינטרנט. חשוב מאוד להתייעץ עם המומחים של חריף בכל מקרה של דילמה והתלבטות וכך לראות את פערי המחירים בין עמוד נחיתה, אתרי תדמית, אתר קטלוגי, אתר חנות וכן הלאה.
  • לא מחשבים עלויות נלוות – ההוצאה הישירה על בניית אתרים היא רק חלק מתוך רשימת הוצאות גדולה יותר. אם לא רוצים לעשות טעות ולגלות רגע האחרון חריגה מתוך מסגרת התקציב, חייבים להביא בחשבון עלויות נלוות: קידום, עיצוב, תוכן, פרסום, שיווק, תכנות, טיפול בתקלות, אבטחה, אחסון ועוד.

באופן עקרוני, הטעות הנפוצה שהכי חוזרת על עצמה בכל רחבי העולם היא ניסיון לבנות את האתר לבד.

יש כמובן פלטפורמות שמאפשרות את זה ובראשן וורדפרס או וויקס, אבל כמו שלא ננסה לתקן לבד את התקלה במנוע של הרכב – כך אין סיבה שניקח על עצמנו את המשימה המורכבת של פיתוח ובניית אתר אינטרנט איכותי.

מעבר לכך, הטעות היא להסתכל רק על השורה התחתונה מבחינת המחיר.

ברור שלבנות אתר יעלה לנו כסף, אבל בזמן הזה אנחנו יכולים להמשיך לעבוד ולייצר הכנסה.

לכן הדרך הנכונה היא לבחון את האתר כהשקעה ולא כהוצאה רגילה.

באיזה אחסון אנו ממליצים לכם לאחסן את האתר?

החברה שבשירות שלה משתמשים כדי לאחסן את האתר משפיעה על חווית הגלישה ועל הקידום האורגני.

היא קובעת בין היתר תוך כמה זמן הדפים ייטענו, האם האתר יהיה מאובטח, מה תהיה רמת החשיפה שלו לאיומים חיצוניים ומה נוכל לעשות במקרים של חלילה התאוששות מאסון.

כל אתר שתבנו צריך דומיין ואחסון, כי לאחר שבונים אותו חייבים לבצע את האחסון על גבי שרת כלשהו בארץ או בחו"ל.

בשביל למצוא חברה מומלצת, משתמשים בהמלצות של בעלי מקצוע ומשווים בין המפרט הטכני של שירותי האחסון השונים.

נכון להיום, השירות המומלץ הוא של חברות אחסון כגון UPRESS הישראלית, Siteground או JetServer.

מהם היתרונות של אתר מותאם לנייד?

התאמה של האתר לגלישה מהטלפון הנייד היא למשל שיקול מרכזי בתהליך הבנייה והפיתוח.

מאוד חשוב להביא בחשבון את השיקול הזה, כי היתרונות שלו ברורים:

  • אתר רספונסיבי שמותאם לנייד מקודם אורגנית גבוה יותר בגוגל
  • אפשר להביא אליו גולשים מסוגים שונים של מכשירים – לרבות טאבלטים, מכשירי טלפון ניידים וכן הלאה
  • הוא מתאים את עצמו אוטומטית לגודל וסוג המסך
  • תהליך הפיתוח והבנייה שלו זול יותר לעומת פיתוח אפליקציה
  • אפשר לעדכן אותו בקלות בעוד תכנים ותמונות

התנאי לניצול היתרונות השונים של אתר מותאם לנייד הוא כמובן לבנות ולפתח אותו נכון.

בין היתר, עלינו להביא בחשבון את התאמת גודל המסך למכשירים השונים, את האפשרות להוצאת שיחה בלחיצה על מספר הטלפון ואת העניין של הקטנה או הגדלת הפונטים והטקסט בצורה נוחה כדי להתאים לקהל יעד מגוון.

כמה עולה עיצוב ופיתוח של אתר מ-0?

כל האמור לעיל נועד על מנת להבהיר מדוע טווח המחירים של הקמת אתרים הוא רחב כל כך.

אז באופן עקרוני, אפשר לבנות אתר מאפס לגמרי לבד גם בלי לשלם.

אפשרות אחרת היא לשלם סכום מינימאלי של  כ 3,000 ש"ח לפרילנסר, אבל להתפשר על איכות האתר והביצועים מכיוון שלפרילנס ברוב המקרים יהיה כישרון בתחום אחד או שתיים לכל היותר, על מנת לבנות אתר נדרשת יכולת מקיפה של צוות ומוחות שידעו לנצל בצורה טובה ומקצועית את האפיון, החל משלב האפיון ועד החזון, השיווק הנכון, האריזה הגרפית, המיתוג והפיתוח ויישום כל התהליך בצורה מדויקת בכדי לעמוד בזמנים.

נוסיף ונאמר כי לרוב מכיוון שפרילנס הוא אדם אחד, רמת הזמינות שלו תהיה בהתאם, יש לו פגישות, הסכמים מול לקוחות, זמן של לקוחות אחרים ועוד ועוד…

מה שמקשה לרוב על התקשורת והזמינות מול פרילאנס.

מכאן והלאה, הסכום המינימאלי לבניית אתר תדמית כבר יהיה כ-5,000-8,000 ש"ח, בשביל לבנות אתר קטלוגי נשלם כ-6,000-12,000 ש"ח והמחיר ההתחלתי לאתר חנות יהיה 8,500 ש"ח.

כאמור, אלו רק ההוצאות הראשונות והן לא כוללות את מאמצי הקידום, האחסון והאבטחה.

מחירונים:

מחיר מיתוג רכב | מחירי בניית אתרים | מחיר קידום אתרים

תוכן עניינים
באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה.
אנו יוצרים מדי יום למאות מלקחותנו עיצובים ואתרים מדהימים ואיכותיים.
אוהבים את זה חריף!
זה לא מעניין אם זה לא חריף.
עיצוב ובניית אתרים לעסקים
עיצוב ובניית אתרים לעסקים

היום ישנה מגמה שבנית אתרים כל אחד יכול לעשות. זה לא שקר, כן. היום הפלטפורמות לבניית אתרים פתוחה לכולם וישנן לא מעט שהן גם בחינם.