בניית אתרים בצורה נכונה – משלב האפיון ועד העיצוב וההקמה, אתרי אינטרנט יכולים לשמש למסחר, מתן מידע וגיוס לקוחות, בגלל השימוש הנרחב באתרים שונים, מאוד חשוב להתאים אותם לצרכים של קהל היעד ולהתחשב גם ברגולציה או הגבלות חוקיות.
אז איך עושים את זה ומול מי מרכזים את כל השלבים של התהליך? הנה המדריך שחיפשתם
בניית אתרי אינטרנט היא משימה מורכבת.
מצד אחד, אתרי האינטרנט חשובים לנוכחות מקוונת ואף בעל עסק או עצמאי לא יכולים להרשות לעצמם לוותר עליהם.
בעוד בעידן של היום רק למעט מהחברות יש סניפים פיזיים וחנות שאפשר להגיע אליה, אתרי אינטרנט הם חלק בלתי נפרד מהעולם וזה לא עומד להשתנות בעתיד הנראה לעין.
מצד שני, יש גם המון הבדלים בין סוגים שונים של אתרים.
למעשה, קשה עד בלתי אפשרי למצוא שני אתרים שנראים או מתנהגים אותו דבר.
המשמעות היא שלא רק שצריך לבנות את האתרים שהכי מתאימים לציפיות של הגולשים, אלא גם חייבים להביא לידי ביטוי את התכונות והמאפיינים השונים של כל עסק או בעל מקצוע.
הפתרון: אפיון מסודר של האתר, קהל היעד והגולשים
הפתרון המקצועי של חברה לבניית אתרים הוא להשקיע בטופס אפיון מסודר.
האפיון הוא השלב שבו נציגים של החברה פוגשים את הלקוח שעבורו בונים את האתר, על מנת להבין ממנו כמה דברים:
א. מהו המוצר או השירות – אפיון כולל הגדרה ברורה של המוצר או השירות. ככל שמגדירים טוב יותר את המוצר או השירות, כך עולה הסיכוי לבנות אתר אינטרנט אפקטיבי. בשביל להגדיר את המוצר או השירות, בודקים גם מה המידע הנמסר על ידי בעלי אתרי אינטרנט וגם מה מקובל בתחום או בענף אצל המתחרים.
ב. מי הגולשים או הלקוחות – טופס אפיון כולל תשומת לב רבה לשאלה מי הם הגולשים שמגיעים אל האתר, מי הלקוחות שמחפשים את המוצר או השירות, איפה הם גרים, בני כמה הם, כמה הם מרוויחים, מה תחומי העניין שלהם וכן הלאה. בעידן שבו המדיום הוא המסר, אין לבעלי אתרי אינטרנט יותר מדי זמן להרשים את הלקוחות. אז כדי להתאים עבורם את המסר הנכון והמדויק ביותר, חייבים לדעת מה בדיוק הם מחפשים.
ג. מהן המטרות והיעדים – היתרון של טופס אפיון מסודר בא לידי ביטוי בכך שהוא תורם לבנייה נכונה של כל סוגי אתרי האינטרנט. בטופס האפיון מצוין במפורש האם מטרת האתר היא לשמש למסחר כסוג של חנות מקוונת או וירטואלית, או האם מנסים להשתמש בו כדי לתת מידע. אפשרות אחרת היא כמובן להקים אתר כדי לגייס לקוחות ועל מנת לחשוף את המוצר לעוד אנשים. אבל גם פה, הגדרה מוקדמת בתוך טופס האפיון היא תנאי לבניית אתר מוצלח.
מה כוללים שירותי בניית אתרים?
בשלב הבא לוקחים את טופס האפיון ומתחילים את העבודה על האתר עצמו.
אפשרות אחת היא להגיע עם מידע מוכן כמו למשל תוכן וצבעים שמזוהים עם המוצר או השירות, בעוד אפשרות אחרת היא לרכז את כל הדרישות מול אותה חברה או סטודיו.
במידה ומדובר על עסק חדש למשל, כדאי שאותה חברה שבונה את האתר גם תהיה בקיאה בתחום של עיצוב לוגו ושהגוונים בכל הפלטפורמות יתכתבו אחד עם השני.
שירותי הבנייה כוללים את התאמת האתר לאפיון ולדרישות.
בשביל לבנות אתר אינטרנט צריך לבחור את התשתית, לרכוש שירותי אחסון, להשקיע באבטחה, להקים קמפיין שיווקי וכן הלאה.
זה כמובן משפיע גם על מיתוג של לקוחות ועסקים, לכן חשוב מלכתחילה להפקיד את האחריות רק בידי חברה שמתמחה בכך.
החשיבות של בניית אתרים בצורה נכונה לפי המקובל בכל תחום ובענף
לכל תחום במשק יש מאפיינים משלו.
הדוגמא הכי טובה היא אתיקה מקצועית של עורכי דין, שלפיה כל עורך דין רשאי לפרסם את המשרד שלו רק בכמה אפיקים מאוד ספציפיים: עיתונות כתובה, מגזינים וכתבי עת, אינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות, שלט למשרד וניוזלטר ללקוחות או אחרים שביקשו להירשם אליו.
התהליך של בניית אתרים לעורכי דין מחייב הקפדה על כללי האתיקה המקצועית והדגשה שלהם.
בתוך כך, רבים מחפשים שירותים משפטיים באינטרנט והתחרות סביב ביטויים מבוקשים היא מאוד גבוהה.
לכן, הפתרון הוא לבנות אתר אינטרנט ברמה גבוהה ולהשתמש בו על מנת למתג את שירותי המשרד.
איך יודעים שמדובר על אתר אינטרנט טוב?
האפיון, העיצוב וההקמה של אתר האינטרנט אמורים לספק לכל בעל עסק בתקופה הנוכחית את הכלים שיאפשרו לו לבלוט מול המתחרים.
הבעיה היא שלא תמיד לבעלי עסקים יש את הידע לוודא שהאתר שבנו להם הוא אכן מקצועי וטוב.
אתר אינטרנט מקצועי שבנוי בצורה נכונה יתאים למשל לגלישה מכל סוגי המכשירים – לרבות טלפון נייד, מחשב נייח וכמובן טאבלט.
הוא יהיה רספונסיבי, נגיש, ברור, קריא ונוח והגלישה בו תהיה מהירה וזריזה.
אם מבצעים גם תהליכי קידום, אפשר לדעת שהאתר טוב ושהקמפיין עובד כאשר האתר ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל וכמובן אם כל הזמן ממשיכים להגיע ממנו עוד פניות.
אף פעם לא מאוחר לשדרג את האתר!
האינטרנט מתקדם בקצב מהיר ולא כדאי לעצמאיים, בעלי עסקים וגם נותני שירותים מיוחדים כגון עורכי דין להישאר מאחור.
במקום זה, מה שעדיף לעשות הוא לדאוג לתחזוקה קבועה של האתר ולוודא שחברה מיומנת לוקחת אחריות על הזנת התכנים ועל הקידום.
אם עוד אין אתר אינטרנט שאפשר לשלוח ללקוחות, אף פעם לא מאוחר לאפיין ולהקים אותו.
השקעה באתר האינטרנט משתלמת מאוד, היא מאפשרת לבעלי עסקים להתחרות עם שירותים ומוצרים דומים בכל רחבי העולם והלקוחות מעריכים אותה.
חוץ מזה, האינטרנט הוא כלי עבודה ובעלי עסקים יכולים ליהנות ממנו גם מבחינה מסחרית.